Wat heb ik gedaan?

Wat heb ik gedaan?

 

Ding dong, de deurbel.

Goedemorgen, kom verder.

Ik heb die morgen een afspraak met de docent van scholengemeenschap Pieter Zandt College.

Onder het genot van een lekker bakje koffie gaan de mappen open.

De docent spreekt de student aan en geeft haar de opdracht om aan de hand van een aantal vragen haar stage te beoordelen.

De student is zo klaar met haar beoordeling en dat spreekt de docent ook uit.

Dat is snel zeg, het is voor jou helemaal duidelijk.

 

De docent kijkt mij aan en begint te vertellen.

Ja weet u, als docent heb ik mijn leerling zien groeien.

Sinds mijn leerling hier stageloopt is zij…ja…opengegaan.

Ze kijkt met andere ogen en luistert met andere oren.

Dat is voor mij als docent zo mooi om te zien wanneer je leerling gaat bloeien.

Het belangrijke eigenlijk wel is dat mijn leerling nu een doel voor ogen heeft en dat ze weet wat ze wil.

 

Als docent ben ik daar erg dankbaar voor! Hartelijk dank dat mijn leerling hier de stage mocht doen. Ik ben even stil………wat een mooi woorden, graag gedaan!

De docent gaat verder en zegt: ik denk ook echt dat het te maken heeft met de visie van de gastouderopvang.

 

Zie je mij zitten?

Met een glimlach op mijn gezicht en een lekker bakje koffie in mijn hand

 

De visie van Emmi Pikler

Verbinding, Respect en Vertrouwen

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.